La campanya Envàs, on vas? Mostra els límits de la gestió dels envasos
La nova campanya de comunicació ambiental sobre gestió de residus s'ha centrat un cop més en els residus
d'envasos domèstics. Els envasos domèstics semblen ser la fracció dels residus que més preocupa les
administracions i que més espai ocupen en el migrat debat públic sobre els residus i la seva gestió.
Tanmateix, si anem una mica més enllà veurem que les raons de la campanya estan lluny d'obeir a raons
públiques, en el sentit d'avançar cap a una millor gestió col·lectiva dels residus.
A diferència de les campanyes comunicatives anteriors, la present campanya se centra no tant mirar de
fer augmentar la participació de la població en la recollida selectiva sinó en reduir la quantitat del que, en
l'argot del gremi, s’anomenen “impropis”; aquells residus que “embruten” els residus que són separats per
a reciclar.
En el cas de la matèria orgànica sembla evident que trobar-se una bossa de plàstic, una pila o una llauna
dificulten el seu reciclatge (compostant-los, per exemple). Però en el cas dels envasos, dificulta el seu
reciclatge una paella o un got de vidre si estan fets del mateix material que pretenem recollir?
Llegeix més: : https://www.lavanguardia.com/encatala/20130115/54360865766/la-campanya-envas-on-
vas-mostra-els-limits-de-la-gestio-dels-envasos-victor-mitjans.html#ixzz2QnjG52s6